Manita de Kinkelder-de Roo

manita@yourtravel.nl

• US - Yellowstone National Park

travelblog yellowstone

Met  9 reisagenten van The Travel Club / YourTravel mocht ik een studiereis maken naar het Yellowstone Park in de USA.

Deze incompany studiereis was op uitnodiging van World Wide Campers, KLM en de regio’s Montana en Wyoming.

Op Schiphol werden we uitgezwaaid door Erik Hendriks (KLM Account Manager Leisure Market). Aan Marliz Schouten (Account- en Marketing Executive Target Travel Marketing) was het de eer om mede namens World Wide Campers deze studiereis te begeleiden.

Salt Lake City

Na een voorspoedige vlucht kwamen wij aan op het vliegveld van Salt Lake City. Een overzichtelijk vliegveld, waar doorvluchten voorrang krijgen bij security om zodoende op tijd weer in te stappen. Met een hotelshuttle werden wij opgehaald voor onze overnachting in Double Tree by Hilton Salt Lake City Airport Hotel.

Salt Lake City – Rock Springs

Per taxi hebben wij de volgende dag bij Cruise America onze 3 campers opgehaald en na enige instructie werd het tijd om de koffers in te laden en richting Rock Springs te rijden. Al gauw waren we allemaal overtuigd van het gemak van een camper. Wij reden in een C25 type voor max. 5 personen en een C30 type voor max. 7 personen. En erin rijden went snel genoeg.

campers van "worldwide campers"

‘s Avonds hebben we op uitnodiging van Sweet Water County Travel & Tourism board heerlijk bij Coyote Creek gegeten. Jenissa lichtte van alles toe over de omgeving en de mogelijkheden voor toerisme.

Rock Springs – Flaming Gorge Senic Byway – Jackson

Vanuit Rock Springs ging de route naar de Flaming Gorge. De Green River kronkelt hier langs beboste kloofranden en woestijnlandschappen. Door de aanleg van de Flaming Gorge Dam is er in de rivier een groot waterreservoir ontstaan. Het gebied staat ook wel bekend als de “fishing hot spot”van Amerika en biedt veel recreatiemogelijkheden zoals watersporten (raften, kajakken) paardrijden en in de winter skieën.

studietrip yellowstone

Jackson – Grand Teton National Park – Yellowstone National Park

Jackson, gelegen in de Jackson Hole-vallei, is een populaire uitvalsbasis voor bezoeken aan nabijgelegen bezienswaardigheden als Grand Teton National Park, Yellowstone National Park en het National Elk Refuge. Daarnaast is Jackson een geliefde locatie voor wintersporters: in de omgeving liggen namelijk verschillende skiresorts. Culturele festivals om in de gaten te houden zijn het Grand Teton Music Festival (7 weken lang gedurende de zomer) en het Center for the Arts in september. Na 1 nacht hier overnacht te hebben in het Virginian RV Park gingen we op weg naar Grand Teton National Park. Aan de Teton Park Road liggen Taggart Lake, Jenny Lake en Jackson Lake. Hier beginnen enkele prachtige wandelingen. Wij stopten vooral bij de mooie uitzichtpunten met zicht op de toppen van de Tetons  die prachtig weerspiegeld worden in het water.

Tetons

De volgende dag was het tijd voor onze tocht door Yellowstone met de Yellowstone Bus Tour en onze gids Scott. Yellowstone National Park staat bekend om zijn geologisch bijzondere verschijnselen: het bevat de helft van alle geothermische fenomenen op aarde. De bezienswaardigheden van Yellowstone zijn gekleurde warme bronnen (hot springs), zwaveldampen en geisers, met Old Faithful als beroemdste voorbeeld. Overal waar je kijkt zie je pruttelende poelen, stoomgaten en gekleurde bronnen. Tijdens onze rondrit hebben we langs Hayden Valley gereden (met veel beesten), de Gand Canyon of Yellowstone met de Lower Falls, het Lower Geyser Basin en het Upper Geyser Basin en natuurlijk hebben we de Grand Prismatic Spring bewonderd met de typische regenboog kleuren. Er leven in Yellowstone National Park onder andere grizzlyberen, wolven, bizons en wapitiherten….en allemaal gespot! Yellowstone is erg groot: het heeft een oppervlakte van 9.000 vierkante kilometer. Dat is meer dan een vijfde van Nederland.

Lower falls Yellowstone

yellowstone geyser basins

Yellowstone – Cody – Red Lodge – Big Timber

In Cody voel je je als een cowboy op de prairie. Zij dwepen daar ook graag met het ruige imago van het wilde westen. De stad is vernoemd naar William Frederick Cody, beter bekend als Buffalo Bill. Hij financierde irrigatiesystemen, mijnen en startende ondernemingen van vrienden. Bill was bovendien een van de pioniers van de wildwestshows, die ook tegenwoordig nog een belangrijke rol spelen in de stad. In Cody hebben we het Buffalo Bill Center of The West verkend en zijn we ’s avonds in een saloon gaan eten!

Via de Chief Joseph Scenic Byway zijn we richting Red Lodge gereden. Alleen de Beartooth Highway was nog afgesloten waardoor we via het noordelijke deel van Yellowstone Park zijn gereden en daar nog Mammoth Springs (natuurlijke terrassen van ruim 60 meter hoog) hebben bewonderd met onderweg bizons en wolven.

Mammoth springs

yellowstone bisons on the road

Wolve on the road

In Big Timber hebben we ’s avonds een geslaagde BBQ gehouden met kampvuur. In de ochtend werden we onthaald in The Grand Hotel door Chris Dern en collega’s voor een ontbijt en kregen we uitleg en informatie over de omgeving door het plaatselijke toerisme bureau.

Bozeman – Ennis – Virginia/Nevada City – West Yellowstone – Jackson

De laatste dagen van onze studiereis gingen langs Bozeman waar we het Museum of The Rockies hebben bewonderd met o.a. een grote collectie dinosaurus fossielen.

In Virginia bleef de tijd even stil staan bij het Nevada City Museum. Becky gaf ons een uitgebreide tour door de oude stad uit de tijd van de “Gold Rush”. Er staan nog ca. 100 gebouwen uit de periode 1863 tot begin 1900.

Nevada City Museum

In West Yellowstone hebben we het Grizzly & Wolf Discovery Center bezocht. Een educatief centrum waar je meer leert over grizzly beren en wolven en hunleefomgeving. En wat is er dan mooier om op weg naar Jackson als kers op de taart in Yellowstone National Park nog grizzle beren in het wild te zien lopen.

Grizzly

Na nog een overnachting in Jackson was het tijd voor de Mad River Boat trip op de Snake River waar we de Teton bergtoppen op de achtergrond weer zagen liggen.

Snake River - Mad River Boat Trip

Om uiteindelijk weer op het vliegveld van Salt Lake City uit te komen ging de route met de campers nog 1 keer door het Teton National Park via Evanston waar we nog 1 nacht in de camper hebben geslapen en de avond hebben afgesloten met een heerlijk diner.

Uiteindelijk vlogen we met Delta Airlines op 19 mei weer terug en kwamen we op zondag 20 mei jl. weer aan op Schiphol met heel veel mooie herinneringen aan een schitterende studiereis waarmee we met veel inspiratie onze klanten weer over kunnen informeren!

ZOEK & BOEK

Beste bezoeker. Op deze website gebruiken wij cookies. Meer informatie - Sluiten